Andrea Bubníková: „Konferencí zaměřených na social média se konají stovky. Konfera 2018 jako jediná ukáže social media v jejich půvabu i špíně.“

11. Říjen 2018 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 35019

Andrea Bubníková z reklamního ateliéru Alfréd Kašpar a organizátorka nultého ročníku Konfery 2018 se rozhodla změnit svět konferencí zaměřených na social media. V Praze proběhne 17. října konference, která slibuje neotřelost, unikátnost, pestrost a především průnik do hloubky světa social médií. Jak moc se bude od ostatních konferencí zaměřených na social média lišit?

Proč jste se rozhodla pořádat konferenci věnovanou social mediím, nekoná se jich v Česku dost?
Ano, koná se tu velká spousta konferencí. Skoro bych řekla, že Česká republika je v posledních letech, možná i měsících, státem plným školení a konferencí. Na trhu se objevují kdejaké edukační/prezentační akce, od uzavřených meet upů nebo školení přes veřejné prezentace až po obrovské akce a konference. Dnes má každý pocit, že má co říct. :-) Velmi často se ale, já osobně, setkávám spíš se speakery, kteří si snaží vytvořit své nebo firemní jméno a málokdy se speakery, kteří chtějí komunitě něco vracet a skutečně ji posouvat dál.

Proč se zaměřujete konkrétně jen na social media?
To je hrozně zajímavá otázka a od oznámení konference jidostáváme s mým týmem skoro denně. :-) Všechny v organizaci se věnujeme sociálním sítím a vzhledem k tomu, že jsme chtěly posunout ten „náš” rybníček zase někam dál a nakopat pár sociálních bublin, rozhodly jsme se specifikovat konferenci jen na social. Osobně si nedokážu představit pořádat něco, kde onu problematiku neznám. Nebráním se nějakému ročníku Konfery zaměřené na PPC, emailing, SEO nebo copywriting, ale nemůžu ji pak pořádat já. Jsou věci, na které si netroufám a tohle je jedna z nich.
Kolika konferencí jste se sama účastnila a co vám na nich vadilo?
Spousty. Ale raději jsem se zúčastňovala menších konferencí nebo právě různých meetupů. Mám z nich mnohem lepší zkušenosti ohledně předávání znalostía hlavně vyprávění různých podpultových historek nebo příjemného networkingu. Musím ale přiznat, že na těch doopravdy velikých jako Engage nebo Marketing Festival jsem nikdy nebyla. Často jsem je ale sledovala online anebo jsem dostávala recenze od nejrůznějších kolegů. Když jste se jich po návratu do kanceláře zeptali, jaké to bylo, řekli, že se večer skvěle pobavili s klienty, přišli k novým kontaktům, ale že na konferenci se nic nového nebo nic, co by už dávno nevěděli, nedozvěděli.

V čem bude Konfera odlišná od ostatních konferencí tohoto typu?
Na začátku celé Konfery stálo jedno velké rozhořčení a naštvání. Mně a mému dobrému kamarádovi Václavovi Blahoutovi se nelíbilo to, co se na konferencích odehrává, kolik stojí a co se na nich dozvíte. V žádném případě nechci házet všechny konference do jednoho pytle, ale ano, existují tu takové konference, které za ty peníze z našeho pohledu prostě nestojí a pro nás z nepochopitelných důvodů dokáží několik ročníků za sebou vyprodávat. Vzali jsme tedy vše, co se nám na konferencích nelíbilo, což se dá shrnout pod slovo „obecně známá fakta”, kolegyně Terezka Hažmuková tomu říká „bullshits”. Prostě věci, které už každý markeťák slyšel a nevidím důvod, aby je měl slyšet znovu a znovu. A pokusili jsme se jim při plánování, vybírání speakerů a jejich briefování maximálně vyhnout a speakery navíc upozornit, že TOHLE tam prostě nechceme. V tom chceme být jiní. Naše speakery jsme vybírali opravdu pečlivě, každého z nich jsme seznámili s myšlenkou celé Konfery a všichni do jednoho byli z naší myšlenky nadšeni. Teď už se jen modlíme, aby to i v realitě bylo takové, jaké jsme si to všichni vysnili. Éra s obsahem „dělejte příběhy a odepisujte lidem na FB“měla podle mě proběhnout během určitého roku a posunout se dál. Jenže my máme pocit, že se to neposunulo. Že se pořád čerpá ze stejných témat a to na velmi nízké úrovni. Máme pak pocit, že jsou vlastně všechny konference koncipovány pro nováčky, juniory v oboru, kterým tuhle informaci jejich teamleader ještě nepodal. Takový přístup kvituju, ale kde si pak v tom množství mám najít konferenci, která mi skutečně nasadí brouka do hlavy a posune mě dál?
Na některých konferencích je běžné místo na stage speakerům prodávat, je to tak i na Konfeře?
Na tohle téma se nedávno rozepsal šéf Marketing Festivalu, Jindřich Fáborský, na svém blogu a já skutečně doporučuju si i jeho komentář na tohle téma přečíst. Na základě tohohle popudu se konference jako takové a obsah spolupráce s partnery začal řešit docela dost. Na téhle vlně jsme dostali na čumák i my, jelikož jedním z našich partnerů je firma Kontentino a její CEO Bohumil Pokštefl patří mezi naše speakery v prvním bloku. Nicméně aniž bychom takovou krizi tušili, s Bohumilem jsme se už při prvotním domlouvání shodli, že jeho prezentace v žádném případě nesmí být produktovou prezentací softwaru Kontentino. Ano, Kontentino dozajista zazní, ale spíše jako zdroj informací a dat než jako několikanásobné opakování „kupte si Kontentino, je nejlepší na světě!”.Zazní opravdu hromada zajímavých věcí na téma reportingů, vyhodnocování apod.

Podle čeho jste tedy vybírali speakery?
Ve chvíli, kdy jsme měli odsouhlasená témata jsme prakticky hned věděli, koho chceme oslovit. To je právě ta výhoda znalosti oboru. Buď ty lidi sami znáte, nebo jste s nimi spolupracovali, čtete jejich blog nebo je prostě v rámci oboru zbožňujete a respektujete. I přesto se na poli speakerů objevilo pár jmen, která jsme neznali, ale dostali jsme na ně doporučení v rámci jejich odbornosti. Zajímavé je, že jsme každého speakera, každého partnera a dokonce i logo konzultovali všichni dohromady alespoň přes Slack. Nikdy se tedy nestalo, že by někdo z nás oslovil někoho na spolupráci s Konferou a zbytek týmu to nevěděl. Na to jsem osobně dost pyšná.
V čem jsou účinkující na Konfeře tak výjimeční, vždyť některé můžeme potkat i na jiných akcích?
Výjimečný bude jejich obsah. Každý speaker má na Konferu připravené téma a jeho obsah, který ještě nikdy nikde neříkal. Kromě asi tří speakerů jsou to poměrně známí účastníci pódií. Jako velké plus vnímám i otevřené panelové diskuze na konci každého tematického bloku.

Na koho se vy osobně těšíte nejvíc?
Já se těším na všechny. Fakt. Nechci nikomu nějak nadržovat. :-D Kdybych ale měla někoho vypíchnout, pak to bude určitě Tomáš Pflanzer. Miluju jeho prezentace. Za mě je to bůh v prezentování. A navíc donese téma, které ještě prý nikdy nikomu neodtajnil. Ohromně se těším na Terezu Salte, kterou hltám v jejích podcastech a nechápu, jak toho může tolik zvládat, hodně mě zajímá i přednáška od Zuzky Kadlečkové z Coca-cola, která prozradí například i to, co za komunitu je dovedlo k odchodu z Facebooku na Instagram. Za mě je to našlapané skvělými speakery a tématy.
Součástí konference budou i panelové diskuse, jak budou probíhat?
Po každém bloku se sejdou na pódiu všichni speakeři a připojí se k nim 1-3 odborníci na dané téma. Na začátku to budou od moderátora 2 otázky na speakera a následně se mohou účastníci konference ptát na cokoli, co je zajímá. Například i na nejrůznější historky ze zákulisí příprav kampaní nebo na konkrétní čísla a doplnění k prezentacím speakerů.

Kde a kdy se bude Konfera 2018 konat?
Už za chvíli! 17.10.2018 v úžasných prostorách Galerie ABF na Václavském náměstí. Je to na celý den. Dveře otevíráme v 8:30, společně s připraveným snídaňovým cateringem a nahřátými kávovary. :-) Program začíná úvodem moderátora akce v 9:30, první speaker promluví v 10:00. Celý program i se závěrečným slovem je naplánován do 18:00 a v 18:30 se zase naše dveře zavírají.
Jakým posluchačům je Konfera primárně určená?
Social media marketérům, nadšencům na poli sociálních sítí.

Jsou ještě volné vstupenky, jak je získat a kolik stojí?
Hlásíme posledních 20 vstupenek a prodej uzavíráme v pátek 12.10. ve 12:10. :-)
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články