DoToho!: Unikátní program na podporu covidem zasaženého byznysu

18. Srpen 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 17034

Na 142 předních podnikatelů, manažerů a jiných klíčových osobností českého byznysu zdarma během posledních čtyř měsíců nezištně pomohlo v rámci nově vzniklé platformy DoToho! více než 120 tuzemským firmám s oživením a rozvojem jejich byznysu, který byl ovlivněn koronavirovou pandemií. Pro rekordní zájem podniků o tento nový druh poradentství proto platforma DoToho! odstartuje druhé kolo, které proběhne na podzim letošního roku. Hlásit se do ní budou moci opět podniky s obratem od 3 do 300 milionů korun.

Program DoToho! odstartoval v březnu letošního roku z iniciativy pražského byznysového centra Opero, za nímž stojí bývalý manažer poradenských firem a investor Pavel Přikryl s jedním z nejúspěšnějších tuzemských podnikatelů Pavlem Bouškou (VAFO) a Pražského inovačního institutu v čele s Bobem Kartousem. Hlásit se do něj mohly podniky s obratem od 3 do 300 milionů korun. Doposud se do něj zapojilo 124 firem, které mají dohromady více než 1700 zaměstnanců. Jejich průměrný obrat je 25 milionů korun.

Nejčastější motivací pro zapojení do programu byl přitom významný pokles tržeb v roce 2020 v důsledku pandemie, a tedy snaha o oživení byznysu. „Řada podnikatelů během pandemie utrpěla významné ztráty, které vládní podpůrné programy nemohly v žádném případě pokrýt. Proto jsme se rozhodli těmto podnikatelům a podnikům pomoc a vytvořili jsme projekt, který je založen na poradenských službách profesionálů a vychází ze základních postupů, jež se běžně používají při rozvoji startupů. Oslovili jsme přední osobnosti českého byznysu, aby se zapojily do programu a pomohly postiženým firmám. Zájem jak ze strany mentorů, tak ze strany firem zcela předčil naše očekávání,“ říká Pavel Přikryl z Opera. „Nadchl nás i samotný průběh projektu. Dokázali jsme propojit mentory s firmami tak, že si sedli lidsky i byznysově, a dnes už v mnoha případech můžeme vidět konkrétní výsledky jejich spolupráce. Jelikož se ukázalo, že to funguje a zájem firem i mentorů je stále velký, rozhodli jsme se proto spustit na podzim další kolo projektu,“ dodává Bob Kartous, ředitel Pražského inovačního institutu.

Projekt DoToho! zahrnuje několik stupňů poradenství, které dohromady vytvářejí jedinečný a funkční celek. Jako první přicházejí do firem zdarma mentoři zejména z řad podnikatelů a manažerů. Ti pomáhají definovat oblasti, na které se mají firmy zaměřit a které jim umožní jejich rozvoj. V druhém kroku pak již konkrétní rady dávají experti, zaměření právě na vybrané oblasti, kde má dojít ke změnám. I jejich vstupní konzultace jsou zdarma. Součástí platformy jsou také odborné semináře a přednášky s tématy jako nastavení obchodních procesů, řízení lidí, zahraniční expanze, digitální marketing, brand management či online prodej.

Do projektu se dosud zapojilo celkem 142 mentorů z řad předních českých podnikatelů, manažerů a dalších expertů. „U každého podnikání platí, že je třeba neustále sbírat novou inspiraci, zkušenosti a znalosti. V současné situaci to platí dvojnásob. Celý život se učím, od zkušenějších, od kolegů, konkurence i od specialistů. Díky tomu mohu své firmy posouvat dál a zároveň předávat zkušenosti i dalším,“ říká Antonín Kokeš, jeden z mentorů programu a majitel firem Albi, Antonínovo pekařství a Kinoko.

Program DoToho! mně pomohl znovu v sobě najít odhodlání podnikat. Ze dne na den díky pandemii jsme prakticky zcela zastavili náš byznys. Projekt mi dal možnost sdílet své pocity s lidmi, podnikateli, s podobnými osudy. Díky nim a díky mentorovi jsem si uvědomil, že všechno zlé může být nakonec dobré a že je to příležitost byznys posunout trochu jinam a rozjet ho znova, i když třeba na začátku v menším měřítku,“ komentuje přínosy projektu jeden z jeho účastníků Ondřej Martínek, majitel firmyTransfers365, která působí v osobní dopravě.

Program DoToho! byl pro firmy zdarma díky podpoře hl. města Prahy, projektu Prague Smart Accelerator hrazeného z fondů EU a vybraných firem jako Google, Pražská energetika, T-Mobile, Pražská plynárenská či Česká spořitelna. Nad programem, který se stane součástí pražské inovační strategie, převzal záštitu pražský primátor Zdeněk Hřib.

Druhé kolo programu DoToho! odstartuje na přelomu září a října toho roku. Projekt je určen zejména majitelům nebo manažerům firem s obratem od 3 do 300 milionů korun nebo alespoň třemi zaměstnanci. Současnými ambasadory jsou kromě Pavla Boušky i spoluzakladatel Liftaga Ondřej Krátký, zakladatel Česko.Digital Jakub Nešetřil, zakladatelka vzdělávací organizace Czechitas Dita Formánková (Přikrylová), ekonom Tomáš Sedláček nebo viceprezident Svazu průmyslu a obchodu Radek Špicar. Projekt podporují kromě Googlu, Pražské energetiky, T-Mobile, Pražské plynárenské a České spořitelny ještě Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR, Hospodářská komora hl. města Prahy, Svaz průmyslu a dopravy ČR a další partneři.

Do programu, který je přístupný na webu https://dotoho.pro/, se od podzimu budou moci hlásit jak účastníci, tak i další mentoři či experti.

Galerie