Jak prorazila s oblečením pro všechny krásné ženy ikonická značka Escada

08. Listopad 2022 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 24150

Seriál zabývající se ikonickými značkami je u nás na luxusu již tak trochu tradicí. Je podle nás totiž důležité dozvědět se zajímavé informace o známých značkách, které vídáme kolem sebe, jezdíme v jejich automobilech, anebo si oblékáme jejich oblečení. V každém článku se zaměřujeme na právě jednu konkrétní značku. Dnes přichází na řadu opět firma, která se zabývá oblečením. Konkrétně si představíme značku Escada, její historii i zajímavosti.

Escada byla založena v roce 1978 slavnou designérkou Margarethou Ley a jejím manželem Wolfgangem. O značce se říká, že se v jejím oblečení cítí všechny ženy jako ve vlastní kůži. Pokud tedy upřednostňujete opravdu dámské oblečení, jste tu správně!

Margaretha měla předpoklady pro velký úspěch už zpočátku, neboť její krejčovské zkušenosti z královského dvoru ve Stockholmu. Nejspíše i díky svým znalostem z oblasti modelingu se rozhodla vyrábět právě oblečení pro odvážné ženy, které je udáno jedinečnými barvami, výšivkami a vzory.

Escada se nezabývala pouze dámskou oděvní módou, roku 1990 totiž představila svou první vůni, která si získala velký obdiv nejen jejích uživatelek, ale i mužů, které vždy dokázala nalákat. U oblečení ale ještě nějakou dobu zůstaneme – Escada totiž nezůstala jen pod jedním jménem, vyráběla oděvy i pod značkami Crisca, Laurel, Natalie Acatrini či Apriori. Od čistě dámského oblečení založila firma po smrti Margarethy Ley i novou značku Escada Sport. Expanze značky nečekala dlouho a kromě sportovního oblečení začala značka vyrábět i vlastní kolekci doplňků, jako jsou boty a tašky.

Značka v posledních dvaceti letech hojně vyměňovala své ředitele, až nakonec skončila v rukou společnosti Regent, LP, která se dnes může pyšnit tím, že vlastní Escadu, která si získala srdce významných klientů, jako jsou princezna Diana, korunní princezna Victoria ze Švédska či Sarah, vévodkyně z Yorku.

  • Dnes působí Escada SE v celkem 80 zemích, v nichž nalezneme až 600 obchodů.
  • Globální síť proti kožešinovému průmyslu se spojila proti Escadě kvůli prodeji kožešin a požadovala, aby s ním značka skončila. Escada musela přislíbit, že v roce 2011 skončí s produkováním oblečení z kůže.
  • Escada zažila velkou krizi, neboť podlehla dluhům, naštěstí ale byla koupena a přetrvává v prodeji dodnes a my ji můžeme nalézt i ve známé ulici Pařížská v Praze.

Galerie