Jak se proslavila známá značka s logem černého koně Ferrari?

18. Říjen 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 12650

Když se bavíme o automobilových značkách, určitě se nám v hlavě začne míjet hned několik proslulých firem. Když se ale začneme bavit o sportovních vozech, každého určitě v první řadě napadne jedna a ta konkrétní značka. Zkuste si sami říct, která vám proběhla v hlavě jako první? No rozhodně Ferrrari! Tuto firmu, nesoucí si již velmi dlouhou historii, nemůžete opomenout, a to možná i v případě, že jste nikdy jejich auto na vlastní oči ani nemusely vidět.

Ferrari je velmi proslulou automobilkou, která vznikla v Itálii a všemu vděčí bývalému závodníkovi Enzo Ferrarimu, který se v roce 1929 rozhodl změnit automobily a vyrábět opravdu dokonalé závodní vozy, které budou známy svou vysokou kvalitou, rychlostí a bohatstvím.

Ferrariho během začátků potkalo hned několik nepříjemností, mezi nimiž byla i třeba válka, která vše ztížila. Později bylo jasné, že se společnost Ferrari nemůže uživit pouze výrobou závodních aut, a proto musela začít produkovat i auta silniční, což byla věc, ke které nechtěl zakladatel nikdy dojít, přál si podporovat pouze amatérské jezdce. Avšak finanční situace mu to jinak nedovolila.

V průběhu fungování značky byla Ferrarimu zakázána na čtyři roky závodní činnost, a tak po nějakou dobu firma vyráběla stroje a díly pro letectví. Během tohoto období vyrobilo Ferrari jen jeden jediný vůz. V roce 1943 přesunula značka svou výrobu do Maranella, tam působí až dodnes.

Velmi ikonickým prvkem Ferrari je rozhodně jejich logo, které zná snad každý, koho byste se zeptali. Jedná se o černého koně položeného na žlutém podkladu s vrškem, kde se nachází italská trikolóra. Jak ale logo vlastně vzniklo? Stalo se tak díky Italovi Francescu Baraccym a jeho stroji z první světové války, na němž byl umístěn právě černý kůň. Ferrari se rozhodl využít právě tohoto symbolu, vložit jej do žlutý podklad a přidat italskou trikolóru, neboť se domníval, že by mu to mohlo přinést štěstí. A taky že přineslo!

  • Enzo dlouho nevěděl, jak svou značku pojmenovat. S názvem mu poradila jeho matka, která přirovnala automobil Maserati, který nese název po jeho zakladateli. „Proč neříkat tvým vozům Ferrari,“ dodala.

  • Továrna Ferrari byla v roce 1944 bombardována, v roce 1946 však již došlo k jejému přestavění.

  • Do roku 2018 je známo, že společnost vyrobila více než 190 000 automobilů.

Galerie