Jak se šijí zakázkové produkty pro naše miminka s paní Lucií Ježkovou

10. Květen 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 35293

Lucie Ježková letos oslaví svých 34 let. V momentální chvíli je matkou dvou dětí, které jsou její největší inspirací po celý život. Ve svém podnikání, které se vyvinulo z jejího oblíbeného koníčku, dnes zaměstnává 13 lidí a výrobky z její dílny jsou dnes běžnou součástí desítek rodin nejen u nás, ale i ve světě. Svou výrobou je dílna největší v České republice, a dokonce se stala úplně první společností, která založila unikátní e-shop s konfigurátory všech výrobků dle představ rodičů. Více o Lucii Ježkové a její firmě se dozvíme v našem dnešním rozhovoru.

Lucie, mohla byste nám, prosím, trochu přiblížit, co Váš obchod dělá a nabízí?
Pevně věřím, že dělá lidem život trochu hezčí. Primárně se zabýváme výrobou bytového textilu, přesněji šijeme výbavičky do dětských postýlek, pokojíčků a kočárků. Umíme ale i oblečení, které je konfigurovatelné, stejně jako výbavička. Dokázali jsme vykouzlit úsměv desítkám tisícům maminek a jejich ratolestem, což je něco, co je pro nás tou největší odměnou a ujištěním, že to děláme dobře.

Víme, že je pro vás pátek 13. šťastný den, čímž jste asi v rozporu s každým jiným. Jak k tomu došlo?
No, jestli byl šťastným se uvidí v následujících letech (smích). Všeobecně moc pověrčivá nejsem a pátek 13. je pro mě datum jako každé jiné a většinou ho ani nepostřehnu. Každopádně, když to vezmu zpětně, tak v tento den vše začalo, jelikož jsem dostala od svého přítele šicí stroj. On tedy s úsměvem říká, že by si za to teď nafackoval, ale asi to tak mělo být.
A co Vás k založení takové firmy vedlo?
K založení firmy nás dovedla hlavně poptávka. V první řadě byl problém fakturovat neustále na živnost mého přítele a založení s.r.o. tak bylo logickým krokem. S roustoucí výrobou také ubývalo místa, kde se dala realizovat (vše jsme vyráběli doma). Poté, co jsme nalezli první místo pro naši provozovnu, už to šlo velmi rychle a nebyl čas se ohlížet nebo zastavovat. Dnes už máme za sebou skoro čtyři roky, přestěhovali jsme se do většího a víme, že to není naposledy.

Na čem si v obchodě ByLuci nejvíce zakládáte?
Jednoznačně na osobním přístupu. Myslím, že nabízíme výrobky, které jsou hodně osobní. Jsou součástí prvních momentů člověka na tomto světě a stejně tak, jako je důležitá tato skutečnost, zakládám si na důležitosti se vším okolo. Pro zákazníka jsme k dispozici na našich komunikačních kanálech téměř nonstop. Ke každému zákazníkovi přistupujeme individuálně. Radíme mu s barevnou kombinací, fotíme látky u sebe, aby měl co nejlepší představu, a zasíláme i vzorníky s materiály. Snažíme se udělat vždy maximum pro to, aby se mohl zákazník správně rozhodnout a byl spokojený. Stejně i tak výroba je o tom, že naše švadlenky dávají do výrobků kus sebe. A také nesmím zapomenout na dopisy. Každé mamince píšeme ručně dopis s poděkováním a informací o tom, která švadlenka výrobky šila. Dokonce si naše slečny, které mají na starosti komunikaci, poznamenávají, o čem si se zákaznicemi píší, a pak si na to v dopise vzpomenou. Může se to zdát jako drobnost, ale z reakcí vím, že je dopis dokáže i rozplakat.
Čím si myslíte, že se odlišujete od klasických obchodů s dětskou výbavou a oblečením?
Jednoznačně je to zakázková výroba, kterou preferujeme od samého začátku a vše jsme na ní postavili. Na e-shopu máme konfigurátory, které neustále zdokonalujeme a dávají tak možnost si výrobek celý sestavit. Je možné kombinovat mnoho druhů materiálů a barevných kombinací, volit doplňky nebo si nechat na výrobek třeba něco vyšít. Tímto tak dáváme možnost, aby si každý zákazník sestavil výbavičku, která se mu nejen líbí, ale kterou také třeba nikdo jiný nemá. Díky možnostem materiálů a vzorů jsme dnes jistě nad 100.000 možnostmi kombinací. Klasický obchod je postaven a limitován skladovým zbožím, které zase u nás téměř nenajdete.

Lucko, kolik máte Vy sama dětí? 
Jak se to vezme (smích). Mám devítiletou dceru z předchozího vztahu a tříletého syna Matouše se svým současným partnerem. V neposlední řadě ale i ByLuci. To považuji jako své třetí dítě. Děti rostou a dokáží být čím dál více samostatné. S ByLuci je to ale naopak. Čím více firma roste, tím více potřebuje času.
Z jak velké části produkujete především zakázkové produkty?
Celý náš koncept je založen z 99 % na zakázkové výrobě, jak jsem již vysvětlovala výše. Naopak skladovek u nás najdete velmi málo a je to spíše pozůstatek drobné chybovosti, kterou nelze v tomto množství úplně odbourat. Občas se stane, že např. výrobek ušijeme z trochu jiné barevné kombinace a pak nám nezbývá nic jiného, než ho nabídnout jako zboží ihned k odběru.

 Co za zboží je u Vás asi nejoblíbenější?
Teď aktuálně copánkové mantinely. Nedávno jsme na ně dělali akci a za týden se prodalo 1,5 km copánků. Nikdy by mě nenapadlo, že budou v tolika postýlkách. Jsem za ten zájem moc vděčná a jsem ráda, že máme na dílně tak schopné lidi a každý zátěžový test se nám podaří zvládnout. Celkově ale nejvíce frčí zavinovačky, hnízdečka a mantinely.
Asi si dovedeme představit, jaký stres prožívají maminky s prvním dítětem, dokážete jim poradit, co vše budou potřebovat?
Ještě dneska mám v živé paměti své těhotenství. Vše jsem hrozně řešila a vlastně nevěděla, na koho se obrátit, a proto je pro nás důležité, aby u nás zákaznice všechny tyto informace našly, ať už na našem blogu, nebo nám třeba mohou napsat, či zavolat. 

Co pro Vás znamená luxus?
Otázka, na kterou těžko vymýšlím odpověď. Spousta lidí si pod luxusem představí něco hrozně drahého, kvalitního a nedosažitelného. Ono na tom asi něco bude, jelikož nám dnešní svět dává neomezené možnosti, které jsou limitovány většinou penězi. Po té materiální stránce je to tedy něco, na co ještě nemám peníze a co ve výsledku k životu ani nepotřebuji, když jsem bez toho mohla žít doteď. Pokud bych to ale brala z jiné stránky, tak je pro mě dnes luxus i čas, který mohu strávit jakkoliv se mně zachce. Je ho zatím méně, než bych chtěla, ale dělám vše pro to, aby to bylo za nějaký čas jinak, a ten luxus v podobě volného času jsem si mohla naplno užít.
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články