McLaren 720S nadále nastavuje měřítko

07. Červenec 2023 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 18191

S nejširší šířkou dynamických schopností ze všech McLarenů a designovou inspirací čerpanou z velkého bílého žraloka není 720S žádným následovníkem superauta, ale svým vlastním zvířetem. 4,0litrový motor V8 se dvěma turbodmychadly uprostřed poskytuje výkon 710 koní a zrychlí vás z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a zrychlí až na 211 km/h.

Konstrukce podvozku Monocage II je tužší a lehčí než u předchozích modelů, díky čemuž je vůz v zatáčkách svižný. Ve skutečnosti je 720S čistou destilací toho, co znamená být McLarenem. Elite Traveler zkoumá, proč McLaren 720S mění definici „superauta“.

Ačkoli 720S, všech 710 k při 7 250 otáčkách za minutu, vzdoruje některým superlativům a rozhodně vzrušuje, stojí za zmínku, že když toto vozidlo původně debutovalo na ženevském autosalonu v roce 2017, zahájilo McLaren investiční plán nového modelu v hodnotě 1,4 miliardy dolarů. Jako první ze vzrušující řady nových modelů posloužil tento vůz nejen jako letmý pohled na přicházející atrakce, ale také zavěsil značku a její inovativní budoucnost.

Za pět let od své premiéry neprošel automobil žádnými zásadními změnami. Speedtaily, longtaily, hybridy a další modely od té doby doplnily nabídku McLarenu, ale 720S zůstává neochvějný.

Důkazem talentu a odhodlání inovovat při práci v sídle společnosti v Surrey v Anglii, dvoumotorový motor V8 se suchou vanou, 90° V8 o objemu 4,0 litru, uspěl ve svém počátečním úsilí. To neznamená, že McLaren je proti kutilství, právě naopak, když to vozidlo vyžaduje.

Model 720S předefinoval „supercar“ a vytvořil moderní designový jazyk McLarenu. Vstupy vzduchu byly zabudovány do skupin LED světlometů v té době docela sporný krok a zadní výsuvný spoiler fungoval také jako úderná vzduchová brzda.

Zatímco mnoho výrobců často citovalo části žraloka jako inspiraci (nos, žábry, ocas), postoj 720S dlouhý, široký, vybavený kokpitem potaženým sklem (který svému řidiči pohodlně nabízí téměř 360stupňový výhled díky pokročilé kompozitní struktuře, která umožňuje štíhlejší A-sloupky a prosklené C-sloupky), téměř zrcadla, která jako žralok, z vody . Uplatňuje také filozofii McLarenu „vše pro nějaký důvod“. Tvar slzy/žraločího nosu je přirozeně aerodynamicky účinný.

Rozhodnutí McLarenu použít elektrohydraulický posilovač řízení pro pocit a zpětnou vazbu také zestárlo. V úzké spolupráci s aktivní dynamikou vozidla se odezvy zostřují v závislosti na pohybu voliče. Každý ze tří režimů překalibruje ovládání, hnací ústrojí, řazení a odpružení. Výsledkem je zcela odlišný soubor odpovědí.

Zvolte Comfort a objeví se větší pocit uvolněného (i když soustředěného) klidu. Zapněte Sport nebo Track a je tu soustředěná, omezená síla.

Další naklonění do režimu stop může být 720S volitelně vybaveno MSO Defined Titanium Harness Bar. Na míru 720S je namontován za sedadly a je navržen jako konečná kotva pro 6-bodové postroje definované MSO. Jak říká McLaren, extrémní výkon s bezkonkurenční bezpečností.

Pokud jsou venkovské silnice žádanou volbou, i tam se auto krásně řídí. Na rozdíl od některých supersportovních vozů zaměřených na trať není 720S ovladatelný, což je další zázrak, když vezmeme v úvahu, že se řidič může cítit stejně jako doma na okruhu nebo na parkovišti místního supermarketu (abychom nezapomněli na stále důležité tlačítko pro zdvihání nosu.)

Ikonické dvoustěnné dveře dodávají dramatičnost, ale jsou také pragmatické pro těsná parkovací místa. Také optimalizují přístup do kabiny a zadního úložného prostoru a samozřejmě pokračují v pokrevní vazbě na původní McLaren F1.

McLaren 720S dokáže ujet čtvrt míle za 10,4 sekundy. Z pevného startu. Jistě, je tu surová síla, ale také pečlivé plánování. Motor je umístěn co nejníže mezi přední a zadní nápravou, zachovává ideální rozložení hmotnosti a snižuje těžiště. Systém Proactive Chassis Control II inteligentně optimalizuje jízdní komfort a udržuje vůz plochý a vyrovnaný v každé zatáčce.

Po pěti letech tedy model 720S v provedení Coupe i Spider nadále nastavuje měřítko toho, co může superauto nabídnout jak na silnici, tak na dráze.

Galerie