Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+: Kombinace výkonu a úspornosti

Affalterbach. S novým vozem Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ dodávaným v provedení sedan nebo kombi (kombinovaná spotřeba energie a paliva: 24,1–26,7 kWh/100 km a 0,8–1,1 l/100 km, kombinované emise CO₂: 19–24 g/km, kombinovaná spotřeba paliva s vybitým akumulátorem: 8,6–9,5 l/100 km), zařazuje sportovní značka z Affalterbachu do nabídky nové plug-in hybridní modely. Jejich předností je kombinace obdivuhodného výkonu a jízdní dynamiky s dlouhým dojezdem na elektřinu.

Technický pokrok: Systém spojení 3,0litrového šestiválcového řadového motoru s trvale buzeným synchronním elektromotorem poskytuje ohromující výkon. Celkový systémový výkon dosahuje 430 kW (585 k) a v režimu RACE START dokonce 450 kW (612 k). Maximální systémový točivý moment je 750 Nm, což se projevuje ve skvělé dynamice. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne tento sedan za pouhých 3,8 sekundy (pokud je aktivována funkce RACE START jako součást volitelné sady AMG DYNAMIC PLUS). Nejvyšší elektronicky omezená rychlost je 280 km/h (u sedanu s volitelnou sadou AMG Driver). A pokud se spoléháte pouze na elektřinu, dosáhnete rychlosti až 140 km/h.

Elektromotor o výkonu 120 kW je elegantně integrován do převodovky AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, což šetří místo. Jeho vysoký výkon je dosažen díky technologii trvale buzeného vnitřního synchronního rotoru. Maximální točivý moment elektromotoru je 480 Nm, a to už od první otáčky, což zajišťuje vysokou agilitu při rozjezdu. Trakční akumulátor s napětím 400 V má celkovou kapacitu 28,6 kWh a je umístěn v zadní části pod podlahou zavazadlového prostoru. Využitelná kapacita činí 21,22 kWh, protože část energie je vždy uchovávána v záloze pro podporu rychlého zrychlení. A i přesto umožňuje vysokonapěťový akumulátor dojezd na elektřinu přes 100 kilometrů.
Pro nabíjení střídavým proudem je ve voze nabíječka s výkonem 11 kW. Na přání je k dispozici i 60kW palubní rychlonabíječka pro stejnosměrný proud, která umožňuje doplnění energie z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 20 minut. Rekuperace dosahuje až 120 kW. Při zvolení jízdního režimu DAuto systém automaticky upravuje účinnost rekuperace v závislosti na dopravní situaci. Řidič může úroveň rekuperace ovlivnit ve třech úrovních pomocí pádel pod volantem. A v režimu D- lze vůz ovládat „jedním pedálem“: pokud řidič sundá nohu z plynu, rekuperace zpomalí do té míry, že brzdový pedál není většinou potřeba použít.

Označení na předních blatnících a na zádi vozu jasně signalizují, že se jedná o hybridní model s elektrifikovaným pohonem. Konkrétně jde o model E 53 HYBRID 4MATIC+, který je standardně vybaven 19palcovými koly z lehké slitiny. Volitelně jsou k dispozici i větší kola o průměru 20 palců nebo kovaná kola o průměru 21 palců.

Interiér vozu působí harmonicky a nabízí exkluzivní výbavu. Volitelná přístrojová deska MBUX Superscreen s displejem před spolujezdcem je jedním z vrcholů. Multimediální systém MBUX obsahuje specifická menu a funkce pro AMG, včetně exkluzivního zobrazení AMG Performance a AMG TRACK PACE.
Sportovní sedadla AMG jsou standardně elektricky nastavitelná. Čalounění kombinuje umělou kůži ARTICO a mikrovlákno MICROCUT s červeným kontrastním prošíváním, což dodává interiéru osobitý design AMG. Na přání lze objednat i elektricky nastavitelná sedadla AMG Performance. Volant AMG Performance v kůži Nappa s ovladači jízdních režimů AMG je součástí základní výbavy.
