O Společnosti barman.cz s Tomášem Kubíčkem

03. Listopad 2020 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 28939

Se svou společností Barman s.r.o. zajišťuje pan Tomáš Kubíček vybavení barů, restaurací a kaváren přes e-shop Barman.cz, který je dnes jedním z největších s tímto segmentem v ČR. Kromě více než 1500 druhů zboží má samozřejmě i kamennou prodejnu se sídlem v Praze, kde si ho zákazníci mohou nejen prohlédnout, ale i koupit. Dále poskytuje barový catering na vysoké úrovni – dnes už to totiž není jen o barmanské show a míchaných nápojích, ale v nabídce se nachází i degustace ušlechtilých destilátů nebo molekulární catering. Barman s.r.o. realizuje firemní večírky, svatby, oslavy narozenin, plesy atd. Kromě toho pan Kubíček pravidelně pořádá barmanské kurzy, ať už na školách, ve vlastních prostorách, či na objednávku v gastronomických provozech. Velké oblibě se těší i akce jako např. úspěšný gastronomický festival „Gurmán Fest“, nebo soutěž mezi pražskými bary tzv. Barmanská koule. Pan Kubíček zároveň provozuje i YouTube pořad NA BARU, kde se můžete přiučit tomu, jak správně míchat drinky.

Tomáši, jak Vás vlastně napadlo založit si takovouto společnost?
Podobnou společnost, avšak bez širšího zaměření, měl můj první barmanský mistr a kamarád Roman Uhlíř. Po návratu z Londýna si mě vzal v roce 1998 pod svá křídla a já s ním začal objíždět unikátní akce, na které bych se nikdy nedostal. Tehdy byla na akcích ještě barmanská show tou nejoriginálnější vložkou a o míchané nápoje, připravované zábavnou „freestyle“, či „flair“ formou v americkém stylu, byl neskutečný zájem. Na své práci se mi vždy líbilo cestování, pestrost, zábava a to, že to v tu dobu dělala jen hrstka jedinců. Už tehdy jsem věděl, že přesně tohle chci po zbytek života dělat, a tak jsem měl jasný plán, ze kterého jsem až na malé zaškobrtnutí neuhnul. 

Co všechno za služby nabízíte?
Cateringové služby, ochutnávky destilátů, půjčovnu barového inventáře, mobilních barů a sklenic, kompletní zařízení gastronomických provozoven, barové poradenství, školení personálu, sestavení menu atd. Vše se točí kolem baru a děláme jen to, čemu 100% rozumíme.
Slyšeli jsme, že provozujete i vlastní Českou barmanskou školu v Praze. Můžete nám povědět i něco o ní?
Po necelých 5 letech jsem ji letos z důvodu časového vytížení zavřel, tedy spíš její prostory v Praze. V licenční lektorské činnosti pod hlavičkou České barmanské asociace pokračuji dál. Rozhodl jsem se svůj čas trávit více efektivně a jelikož jsem se odstěhoval s rodinou na Šumavu, nechtěl jsem být celé dny zavřený ve škole. Dnes mi přijdou jako nezbytná součást a forma výuky, kterou sám moc rád používám, videa na YouTube a audiopodcasty na Spotify. Chci své žáky učit co nejefektivnějším způsobem a ukázat jim své dovednosti a znalosti, které jsem přes 20 let sbíral za barem i po celém světě. Nemusí proto sedět v lavici a ztrácet svůj čas teorií, kterou se mohou dnes naučit on-line. V dnešní době výuka funguje jinak a my se tomu musíme přizpůsobit. Potřebnou a nezbytnou praxi jsem svým žákům schopný dát až po skončení teoretické části na internetu. Nejen moji žáci, ale i široká veřejnost má dnes možnost čerpat užitečné rady a učit se novým koktejlům z mého YouTube pořadu NA BARU. Nové video vychází každé úterý a čtvrtek a je dostupné i v audio podobě na Spotify. Všechna videa, recepty na alkoholické i nealkoholické drinky a články naleznete také na našem webu www.nabaru.cz.

Kdo všechno jsou nejčastěji Vaši klienti?
Dnes je to spíš firemní nežli privátní klientela, ale i s ní spolupracuji moc rád např. při soukromých oslavách. Z firemní klientely je to např. můj milovaný Stones Catering, PPF, KKCG, Vodafone, Mercedes, BMW, Aquapalace Praha a také renomované advokátní kanceláře jako Squire Patton Boggs, Schönherr, Císař, Češka, Smutný atd. Je jich za ta léta opravdu celá řada a mám to štěstí, že pro většinu naše služby zajišťuji již opravdu dlouho, někdy více jak 15 let, čehož si moc vážím. Mezi mé největší a dlouholeté klienty však patří společnost Coca-Cola Helenic Česko a Slovensko, kde působím jako tzv. Ambassador. Stal jsem se jím poté, co dlouhá léta propaguji značku Aperol na CZ/SK trhu, a jelikož ji před 3 lety převzalo CCHBC do distribuce, nastartovali jsme společně skvělou spolupráci, kterou postupně rozšiřujeme o další značky a oblasti. Realizuji pro ně zejména celou řadu školení, poradenství a barový servis na klíč.
Jak jste se dostali k importování produktů Bubble Tea Boba?
Před lety jsem se začal věnovat molekulární gastronomii, abych svůj obor posunul tzv. do třetího tisíciletí. Realizoval jsem pro své klienty celou řadu zajímavých eventů, kde jsem zajišťoval molekulární catering, nebo vystupoval se svou show. Tehdy mě oslovila restaurace SOHO v Praze, ať jim na Belluga party připravím speciální ledový bar, kde k vodce budu podávat různé druhy ovocného kaviáru. Jeho výroba mi zabrala neskutečně dlouho času, a tak jsem ihned po akci hledal na internetu produkt, který bych příště mohl jen prodávat a nemusel ho vyrábět. Všechny ovocné kaviáry byly hrozně drahé a prodávaly se v malých baleních. Narazil jsem ale na produkt z Taiwanu, který tam má 40letou historii a díky čínským čtvrtím se stal fenoménem po celém světě, tehdy ještě kromě Česka. Nechal jsem si poslat pár vzorků a zprvu to opravdu používal jen na akce. Pak mě ovšem zlákala hravost a unikátnost produktu Bubble Tea natolik, že jsem rozšířil nabídku a začal ho prodávat v ČR pod svou vlastní značkou BOBA.

Plánujete nějaké novinky v budoucnu?
Kvůli situaci, která nyní nastala, se musíme více věnovat našemu online byznysu na barman.cz. Kromě barmanských potřeb, luxusních sklenic a Bubble Tea přidáváme nyní prodej prémiového alkoholu a unikátních sad, díky kterým si lidé budou moci své oblíbené koktejly připravit podle snadných návodů doma. Když nemůžete chodit do baru, bar přijede k Vám. Balení bude obsahovat alkohol, nealkoholické nápoje, ovoce, sklenice, pomůcky a návod s odkazem na můj nový YouTube kanál NA BARU, kde se lidé mohou podívat, jak si svůj oblíbený drink co nejlépe a nejjednodušeji připravit. Zdarma tam všem divákům už od začátku roku ukazuji, jak na přípravu všech světoznámých klasických koktejlů. Pořad má i svůj vlastní web nabaru.cz, kde zákazníci najdou řadu užitečných návodů, včetně receptů na domácí ingredience, ale také krásné fotografie koktejlů a odkazy na videa. A kdoví, možná z toho bude příští rok pěkná koktejlová kuchařka v knižní podobě :-)
Co pro Vás znamená luxus?
Dnes to pro mě jednoznačně znamená mít možnost dělat svou milovanou práci bez omezení :-(. Ještě před krizí bych 100% řekl: „Čas trávený s rodinou!", který jsem dlouhá léta neměl. Toho si teď však užívám dostatečně a jsem za to moc rád :-)

Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články