Ponořte se do kvalitního dětského oblečení značky Shark in the Park se zakladatelkou Barborou Zajíčkovou

19. Září 2023 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 24279

Bára Zajíčková je oděvní designérka a autorka žraločího oblečení. Její láska k oblečení začala již v dětství, kdy trávila mnoho času u mámina šicího stroje. Vystudovala oděvní školu a pracovala v oboru. Založit svoji vlastní značku byl její sen již od mala a když se jí narodil syn, pustila se do navrhování dětské módy. V roce 2016 vyplula na svět značka Shark in the Park s cílem ukázat dětem, že originalita je přednost a obklopit se krásnými funkčními věcmi přináší kvalitu do života.

Jaký byl Váš hlavní důvod pro založení značky Shark in the Park?

Tvorbě oblečení se věnuji prakticky od malička, samozřejmě profesionálně až v dospělosti, kdy jsem pracovala pro sportovní značky jako návrhářka. Vždy byl můj sen mít vlastní značku, jen jsem úplně nevěděla jakou a pro koho. Když se narodil náš syn, bylo to jasné. V té době nebyla na českém trhu moc dobrá nabídka originálního, vkusného a kvalitního oblečení pro děti a já pro něj marně hledala něco pěkného. Zkusila jsem ušít pár kousků podle svých představ a ukázala je na kurzu pro začínající podnikatelky na mateřské, kam jsem tehdy chodila. Tam se moje oblečení všem tolik líbilo, že si u mě rovnou objednali pár kousků i pro své děti. Nadchla jsem se představou tvořit dětské oblečení a pod značkou Shark in the Park začala oblékat i ostatní děti. A protože jejich maminky toužili po dospělácké verzi, přidala jsem časem i řadu pro ženy, která dodnes sklízí úspěch.

Jaký je proces při vytváření nových kolekcí pro Shark in the Park a jaký je Váš nejoblíbenější kousek oblečení z dětské kolekce?

Každou sezónu navrhuji tématickou kolekci tak, aby zaujala děti a líbila se i maminkám. Někdy vytvořím i pár kousků pro muže. Může se tak sladit celá rodina a nemusí mít nutně všichni stejný kus oblečení. Jejich outfity můžou ladit obrázkem, vzorem na látce nebo barvami. Zaroveň musí např. dámská řada obstát i u žen, které nemají děti nebo zkrátka nakupují jen pro sebe. Když si vyberu látky a zvolím barevnost pro danou sezónu, připravím střihy a vše potřebné pro šití. Často vymýšlím i vzory, které nechávám natisknout podle svého návrhu. Také obrázky, které najdete na našich tričkách, sama kreslím. Často mě při tom inspiruje syn. Výrobu máme zásadně v Česku, spolupracuji s malými výrobci, se kterými jsme už za ta léta sehraní. Když je hotovo, přijde na řadu focení a postupné vkládání do e-shopu nebo do našeho obchodu. Oblíbený kus asi nemám, baví mě vše co dělám. Nejvíc miluju proces vybírání a kombinování barev, kreslení obrázků nebo vymýšlení praktických vychytávek. Ale ze všeho neraději si hraju se vzory.

Jaké materiály při výrobě používáte a jaký je Váš nejoblíbenější materiál pro výrobu oblečení?

Převážnou většinu celé naší nabídky tvoří bavlněný úplet. Je pohodlný a přizpůsobí se na těle. Používám pouze kvalitní látky, které vydrží časté praní a jsou příjemné už jen když na ně sáhnete. Radost z pěkného kousku se tak násobí i při nošení. Na léto používám také viskózu pro její sympatickou splývavost a chladivost. Moc ráda mám len, na který bych se v budoucnu chtěla víc zaměřit. Nevyhýbám se i směsovým látkám, ale vždy musí převládnout přírodní vlákno. Tyto látky pak mají uživatelsky lepší vlastnosti, méně se sráží, barva lépe drží apod. Horší je to pak s jejich recyklací, ale naše oblečení je tak kvalitní, že vydrží opravdu dlouho. Slouží tak spoustu let a v případě dětského oblečení i několika dětem po sobě. No a velký úspěch sklízí softshell, který je lehký a velmi praktický především pro děti.

Jaký je Váš nejoblíbenější styl oblečení pro děti a jaký je Váš nejoblíbenější styl oblečení pro dospělé?

Minimalismus s důrazem na detail, to je moje. A je jedno, jestli jde o děti nebo dospělé. Mám ráda skandinávskou módu, ale razím názor, že děti prostě milují barvy a tak jim je chci dopřát. Barvy ale musí ladit a být příjemné pro oko. Nic křiklavého tedy u nás nenajdete. U dospělých je to trochu jiné, tam mám raději barvy střídmější nebo klasickou černou a bílou. Osobně nejraději nosím černou, vynikne na ní dobrý střih. Celkově mám ráda ležérní oblečení s volnou linií, které je zároveň praktické.

Jaké jsou Vaše plány pro budoucnost značky Shark in the Park a jaké máte cíle do budoucna?

Chtěla bych značku rozšířit mezi více lidí. Zatím se soustředím na český trh, ale v plánu je Slovensko a další evropské země, i když pár zákazníků mám i tam. Momentálně u nás probíhá taková reorganizace, některé věci musím delegovat, abych se soustředila na tvorbu kolekcí a výrobu.

Jak se snažíte zajistit, aby Vaše produkty byly udržitelné a ekologicky šetrné?

Za prvé vyrábíme oblečení kvalitně. Nestává se pak z něj odpad po pár nošení, jako je tomu u mnoha značek, které asi nemusím jmenovat. I proto je cena vyšší, dobře odvedená práce a kvalitní materiál přeci není zadarmo. Naši zákazníci to vědí a jsem za to nesmírně ráda. Vyrábíme jen v Česku, látky máme od evropských nebo českých výrobců, odpadá tedy dlouhé cestování a zkracuje se tak uhlíková stopa. Zrovna tak mi záleží do čeho balíme, ať už jsou to visačky nebo obálky, ve kterých posíláme zásilky. Vše do puntíku je z recyklovaných a znovu recyklovatelných materiálů.

Jak zajišťujete aby Vaše produkty byly dostupné pro širokou veřejnost a jak se snažíte podporovat místní komunity?

To je trochu složitá otázka. U našich produktů je potřeba si uvědomit, že méně kvalitních kousků přináší ve finále více užitku a méně utracených peněz, protože nemusíte stále kupovat nové a nové. Chce to jen vidět dál do budoucna a spočítat si to. Velká část společnosti je ale nastavená na low cost produkty, kterými jsou bombardovaní z reklam. Je těžké to změnit a dnešní doba tomu moc nepřispívá. Shark in the Park je malá lokální značka a tak nemá moc šancí se v tomto světě prosadit. Na druhou stranu, kdyby neexistovala, bylo by na světě o něco méně slow fashion. Snažíme se veřejnost přesvědčit, že naše cesta je správná, ale je na každém, kudy si vybere jít. Sama nakupuji u lokálních tvůrců, kupuji pokud možno české potraviny, chodím do lokálních kaváren s domácí nabídkou. A musím říct, že je mi v tomto světě dobře.

Jak postupujete, aby produkty byly kvalitní a jak se snažíte zajistit spokojenost zákazníků?

Všechny nové střihy a materiály nejdřív testujeme, děláme vzorky. Protože naše oblečení nosíme všichni v rodině, a nosí ho i spousta mých přátel, testujeme je dlouhodobě. Šijeme v malých dílnách, kde dokážeme ohlídat kvalitu zpracování. O látkách jsem se už zmínila výše. Ke každému zákazníkovi přistupuji individuálně, snažím se poradit, vyhovět speciálním požadavkům, rychle odeslat koupené zboží, někdy i vyslyším prosby na výrobu určitých kousků. Náš zákazník náš pán je pravidlo, kterým se řídíme, jak nejlíp umíme, ať už v online prostředí, tak osobně v obchodě nebo na prodejních marketech. A jak říkal pan Werich "Se slušností nejdál dojdeš", musím jen potvrdit, že to skutečně funguje. S některými zákazníky už jsme si vytvořili kamarádský vztah.

Jaký je Váš nejoblíbenější trend v dětské módě v současné době a jak ho implementujete do Vaší kolekce?

Volné střihy, oversize linie. Tento trend už ctím delší dobu. Oblečení pak dětem vydrží déle, nevyrostou z něj tak rychle. Někdy zvolím trendy barvu, ale obecně platí, že se spíš řídím svým vlastním vkusem. Trendy je také mušelín a len, přírodní barvy. Mušelínu je všude spousta, tak ho nechávám jiným. Některé značky ho umí pěkně zpracovat. Len miluju odjakživa a když najdu pěknou látku, do kolekce ji zařadím. Přírodní barvy mám ráda, ale přijde mi, že jich je všude nějak moc. Držím se barev, jsou veselejší.

Co pro Vás znamená luxus?

Mít vše, co potřebuji a mít i to, po čem jen toužím. Moci cestovat, kam se mi zlíbí, žít v domě, který miluji do posledního detailu, moci využít moderní technologie ke zvýšení komfortu. A k tomu všemu patří pevné zdraví a umění radovat se z každého okamžiku. Bez toho by všechno ostatní nemělo význam.

Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Shark in the park

Tato společnost nemá v naší databázi žádné články