POZNEJTE ZNAČKU FENDI, KTERÁ SI STÁLE DRŽÍ RODINNÝ CHARAKTER

04. Březen 2022 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 15657

Neříká se nadarmo, že je kůže jedním z nejkvalitnějších a nejosobitějších materiálů, které na sobě vůbec můžeme nosit. Jak ale poznat, že oblečení, které rádi nosíte, je z opravdové kůže? Je potřeba vsadit na jistotu, kterou není třeba hledat dlouho – stačí se rovnou obrátit na značku Fendi, která od roku 1918 vyrábí kožené a kožešinové výrobky, které si postupně podmanily nejen své okolí, ale i celý svět. Právě o této firmě si dnes povíme v našem seriálu týkající se ikonických značek.

Příběh značky Fendi začíná v roce 1918, kde ji Adele Caragrande založila. Prvotně se značka soustředila na kožené a kožešinové zboží a první butik s kožešinovou módou byl otevřen v centru Říma. Název značky vznikl až v roce 1925, kdy se Adele provdala za muže jménem Edoardo Fendi. Společně měli pět dcer, které šly po stopách svých rodičů. Celá pětice se později stala vedoucí složkou značky Fendi. Sestry přezdívané „Fendi sister“ jsou známy po celém světě a po smrti rodičů se ještě více stmelily a dovedly značku až na vrchol slávy.

Po úspěšném otevření butiku v Římě následoval v roce 1932 další obchod. Pro rodinný podnik začaly postupně pracovat všechny dcery. V té době byla značka Fendi jen malým prosperujícím podnikem.

Díky spolupráci s mladým německým návrhářem Karlem Lagerfeldem v roce 1965 získala značka větší slávu. Karl vytvořil všem dobře známe logo se dvěma F. Kromě toho začal Karl přetvářet kožešinu v módní měkký a lehký kus oděvu. Navíc měnil i druhy užité kůže. Vrátil se k druhům kůží, které se dlouho nepoužívaly, a tím kožešiny získaly zcela nový význam, a to především díky němu.

Po uvedení první pánské a dámské kolekce s parfémy v 80. letech se značka stává velmi oblíbenou zejména u vysoce postavených lidí z celého světa. Typickými se pro značku stávají velké kožešiny, luxusní kabelky, ale i svěží a běžně nositelná móda. V 90. letech zažívá značka úpadek, protože kožešiny přestávají být populární. Záchranou se v tu chvíli stala vnučka Maria Silvia Venturini Fendi, která inovovala verzi kabelky své babičky Adele a uvádí tak na trh kabelku Baquette.

Značka Fendi se také specializuje na dámskou kosmetiku a především na dámské luxusní parfémy. Tvoří také skvělé dámské doplňky, které dodají oblečení punc skutečného luxusu. Nezapomenutelnou součástí tvorby jsou také slavné Fendi kabelky nebo sluneční brýle.

Butiky Fendi se nachází po celém světě a všude se těší velkému zájmu a oblibě. Fendi nabízí jedinečný luxus a maximální originalitu každé nositelce této módy. Kůže a kožešina je stále oblíbená nejen mezi ženami a můžeme si být jisti, že tato značka bude mít ještě velmi dlouhou a úspěšnou budoucnost.

  • První parfém značky Fendi vznikl při příležitosti šedesátého výročí založení značky a dvaceti let spolupráce s Karlem Lagerfeldem.
  • Fendi již není jen značkou pro ženy a muže, ale pod touto luxusní taktovkou je možné obléct i vaši ratolest.
  • Fendi rozšířil svoji oblast působení i do dalších oblastí. V oblasti nábytku a v bytových doplňcích vysoké kvality si vede velmi dobře.

 

Galerie