Rolex představuje nový a zásadní koncept prodeje hodinek

29. Prosinec 2022 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 21214

Důležitá zpráva pro svět luxusních hodinek přichází od Rolex. Ohlásili oficiální program Certified Pre-Owned, který bude podporován celosvětovou sítí maloobchodních prodejců značky, a poskytne švýcarské společnosti větší kontrolu nad svými hodinkami na trhu s použitými a luxusními hodinkami v hodnotě 20 miliard USD. ⁠Program – který nabízí certifikaci, záruku pravosti a dvouletou záruku – začíná v tomto prosinci ve vybraných buticích Bucherer ve Švýcarsku, Rakousku, Německu, Francii, Dánsku a Spojeném království. Další prodejci, kteří se rozhodnou být součástí programu, se budou moci zapojit na jaře příštího roku.

Jak je tento koncept uveden do praxe? Rolex nyní zákazníkům nabízí možnost zakoupit hodinky z druhé ruky, které sama značka certifikovala jako pravé. Se záměrem zachovat své stávající produkty bude značka garantovat, že hodinky jsou staré minimálně tři roky a splňují náročná kritéria kvality. Na použité kusy pak bude platit dvouletá mezinárodní záruka, která zůstane v platnosti ode dne jejich dalšího prodeje v síti Rolex.

S tak masivními novinkami, zejména u značky, která zanedbávala popularitu svých hodinek na sekundárních trzích, jen čas ukáže, jak dobře program přijímají maloobchodníci a jak dobře bude schválená nabídka Rolex držet krok s poptávkou. 

V zásadě to dává smysl a Rolex rozhodně není první značkou, která se přímo zabývá prodejem použitých produktů. Autenticita a výkon produktu mohou být často slabým místem pro kupující, kteří zvažují použité hodinky, a pomocí programu Rolex Certified Pre-Owned se značka snaží odstranit obě tyto slabiny tím, že mluví přímo s důvěrou, kterou mají ve svůj vlastní produkt.

Velkou otázkou, kterou všichni máme, je, jaký to bude mít vliv na ceny. A tato otázka přesahuje hranice případného certifikovaného použitého pouzdra od vašeho prodejce Rolex a do širšího světa použitých hodinek Rolex obecně. Trh, který měl slabší momenty než v předchozím roce, je stále velmi silný – a bude zajímavé sledovat, jak Rolex a jeho prodejci internalizují současnou cenovou realitu, zváží náklady a přínosy programu a poté dosáhnou konečné ceny pro danou referenci.

Galerie