ROZHOVOR S HAMDI CHATTY, VÍCEPREZIDENTEM DIVIZE ŠPERKŮ A HODINEK ZNAČKY LOUIS VUITTON

30. Duben 2015 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 37175
Během Baselworldu, svátku všech milovníků haute horlogerie, jsme se setkali s Hamdi Chatty, víceprezidentem divize hodinek a šperků v Louis Vuitton. Diskrétní stylová vila v centru Basileje pečlivě střežila nejnovější kolekci dámských a pánských hodinek Louis Vuitton. A že zde bylo co obdivovat.
Jaké byly vaše první hodinky?
To už je mnoho let zpátky. To by pravděpodobně věděla moje matka. Jako mladý kluk měl jsem potápěčské hodinky, ale první kus, který mě opravdu zaujal, byly hodinky Swatch. To bylo v roce 1982 a moje matka je koupila na palubě Swiss Air. Byla to doba, kdy bylo "in" mít vše elektronické.

A co je teď váš oblíbený model hodinek, kromě značky Louis Vuitton?
Mám rád všechny ty velké, kultovní modely, jako je například Rolex.
Co je v současné době největší trh v odvětví hodinek a šperků?
Vlastně, máme několik velkých trhů. Je to samozřejmě Asie, kde je pro nás velmi důležité Japonsko. Následně jsou to hlavní evropská města. A jsme také velice úspěšní v USA. Když je ekonomika země na vzestupu, tak se to odráží také v našich tržbách.

Je zde v současné době nějaký trend, který je řízen převážně zákazníky?
Ano, všimli jsme si, že zájem o pompézní a velkolepé modely klesá, a zákazníci se uchylují k hodinkám, které jsou snadno nositelné. Nicméně, to také znamená, že musíte vytvořit ten správný design, který je neokoukaný a atraktivní.
Jak dlouho dopředu plánujete sbírky? Jak rychle jste schopni se přizpůsobit trhu?
Nejlepší nápady jsou ty, které přicházejí na poslední chvíli. Ano, je to paradox. Musíme řešit otázky týkající se řemesla a výroby, ale také musíme najít správnou rovnováhu mezi kreativitou a designem. Z vlastní zkušenosti vím, že když teď budu mít dobrý nápad, ale uvědomím si ho až za 18 měsíců, tak již nebude mít tak silný efekt.

Nakolik móda LV ovlivňuje design hodinek?
Ze strany designu existují určité vlivy. Zpočátku vždy navrhujeme hodinky jako takové, protože móda, kožené zboží, tašky atd. jsou samostatné činnosti. Ve chvíli, kdy máme vše připraveno, se inspirujeme ostatními divizemi LV a čas od času použijeme některé nápady. Například jsme navrhli hodinky inspirované světem zavazadel a model hodinek doplňujeme páskem, který odpovídá danému typu kabelky. Pokud přilákáte více zákazníků, pak samozřejmě můžeme rozšířit nabídku. To znamená, že musíte napsat mnoho článků…
Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory

Louis Vuitton