Značka Valentino představuje kolekci Le Blanc

Bílá barva radikálně minimalizuje zdobnost a oslavuje tvar. Kreativní ředitel Pierpaolo Piccioli separoval základní elementy Couture a některé z nich použil, aby je představil v běžné univerzálnosti bílé košile. Bílá zde nepředstavuje minimalistickou variantu. Naopak. Všudypřítomná bílá barva se objevovala již v 16. století v černobílých kresbách a díky vyváženosti mezi technikou šerosvitu, tělesy a prostorem, vytváří trojrozměrné výjevy s úžasnými výsledky. Bílá je instrumentem oslavy formy a objemu; je zjevením metaforického roucha, mocného a nádherně čistého. Na nepopsaném listu, který je zároveň kreativním prostorem, nemohou vzniknout žádná pochybení a Pierpaolo Piccioli to potvrzuje svou krejčovskou mistrností, která je zbavena rušivých barevných elementů.

Le Blanc je projekt téměř snových architektonických struktur z popelínu, který se oprošťuje od zdobnosti a bohatosti, aby vyjádřil současnou a obecně přijímanou troufalost a drzost. Tato modifikace zhmotněná ve formě bílé košile je vlastně jakousi příručkou křížení stylů – Couture, která je podstatou domu Valentino a konfekce, která reprezentuje současnost a její vize, sdílení, zkušenosti, extravaganci, perspektivu. Je založena na potlačené intimitě i na opravdových dosažitelných snech. Ale také na potřebách nových generací, které si zaslouží prostor pro osobní vyjádření v kreativním dialogu, který má však nová pravidla – vše se odvíjí od pocitů, zkušeností a času jednotlivce.

Projekt Le Blanc oslavuje dlouholetou schopnost Couture transformovat běžné v neobyčejné. Kreativní proces se stává skutečným Couture zážitkem pro ženy, které se rozhodnou uchopit tuto příležitost díky Made-to-Order službě, která je dostupná na několika vybraných buticích. Nejde však pouze o dekorativní úpravu oděvů. Jde o skutečnou možnost spolu s profesionály individuálně a kreativně zasahovat do krejčovského pojetí tvarů, objemů, střihů a dalších detailů tvořících celek.
Květina je prvek, který spojuje tento designový projekt a jeho vizuální stránku a který můžeme najít v maxi velikosti v buticích i v kampani holandského fotografického dua Inez & Vinoodh. Spojuje 12 různých košil z jedinečné kapsule kolekce spolu s graficko-sochařskou květinovou kompozicí a v neposlední řadě také s kabelkou SuperVee. Ta je inspirovaná archivy módního domu a vytváří jedinečný bod celé kolekce Valentino na jaro/léto 2020.

Butik značky Valentino můžete nalézt i v Praze na adrese Pařížská 18.