Jak se stát prezidentkou díky panence Mattel poví Lenka Koenigsmark

02. Srpen 2021 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 31596

Lenka Helena Koenigsmark je marketingový profesionál, který se pohybuje v hračkářském průmyslu více jak 15 let. Ve společnosti MATTEL Czech Republic má Lenka na starosti marketing a PR. Navíc se podílí na různých PR projektech mimo obor hraček, je šéfredaktorkou Czech and Slovak Leaders a nadšenou IG blogerkou s profilem Maxmilion_and_Me pro svého těžce postiženého syna, který ukazuje, že handikep nemá se štěstím nic společného.

 

Lenko, mohla byste pro naše čtenáře v rychlosti představit společnost Mattel?
Mattel je americká společnost, která dodává na trh hračky již více jak 90 let. Fisher Price pro nejmenší, panenky Barbie, autíčka a autodráhy Hot Wheels, skvělé hry, jako je třeba Scrabble a UNO a spousty dalších hraček, navržených tak, aby děti potěšily a zároveň je rozvíjely.

Co je podle Vás asi nejlepší na práci s hračkami? Co Vás na tom nejvíce baví?
Práce s hračkami je skvělá v tom, že vlastně stále zůstáváte dítětem. Že si často vybavíte, jaké to bylo, když jste byli malí. A také Vás hřeje pocit, že plníte dětem jejich sny a přání. Jste takový Ježíšek.
Přála jste si někdy už jako malá pracovat ve světě hraček?
Přiznám se, že nikoliv. Chtěla jsem být kosmonautka, má kariéra v hračkách začala u společnosti Lego. Pamatuji si, že jsem nějaké to Lego s bratry měla propašované ze západního Německa a byla to vzácnost. Také jsme měli angličáky Matchbox vyskládané v dřevěné polici, kterou udělal náš dědeček.

Slyšeli jsme, že máte dva syny. Pokud si ještě rádi hrají, jaké hračky mají oblíbené?
Mám dva syny a jako ironií osudu nejsou úplně hračkoví. Ben, kterému je teď 9 let, měl od malička rád hry, stolní hry, záhady, kvízy a také máme spoustu autíček. Ale třeba plyšáky vůbec nechtěl, vyhazoval je z postýlky. A Maxíček, můj druhů syn, je těžce postižený, a tak má speciální potřeby. Ale to neznamená, že si nehraje. A já jsem pyšná na to, že pracuji pro společnost, která vnímá inkluzi a diverzitu a nabízí hračky i pro speciální děti. Máme Barbie nebo Kena na vozíku, máme panenky s vitiligem, protézou nebo třeba UNO karty pro nevidomé. Všechny tyto kroky jsou nesmírně důležité, abychom ukázali, jaký svět je. Abychom dali šanci všem dětem, i těm, které mají cestu životem těžší.
Slyšeli jsme, že jste si prý nikdy pořádně nehrála s barbie a dalšími hračkami pro děvčata. Jak je to možné?
Vyrostla jsem v době, kdy Barbie vůbec nebyly k dispozici, za komunismu. Běhala jsem venku a vzhledem k tomu, že mám tři mladší bratry a většina kamarádů byli kluci, tak jsem spíš byla typ na autíčka, stavebnice a kola. A proto si také myslím, že je nesmysl rozlišovat hračky na hračky pro kluky či holky. Každý si najde to své, každá hračka učí něco jiného. Panenky rozvíjí emoční vzorce, učí děti, jak se k sobě chovat, autíčka pak zase posilují týmového ducha.

Často čteme, že se na trh dostávají i hračky, které by mohly dětem ublížit. Myslíte si, že se jedná o velký problém dnešního trhu?
Ne, všechny naše výrobky jsou pod velmi přísnou kontrolou.
Co pro Vás znamená luxus?
Především zdraví, obzvlášť vzhledem k tomu, s čím se potýkáme doma. Ale také čas pro sebe, moci se zamyslet nad životem, nad tím, co děláme, kam směřujeme. Často mě napadá myšlenka, že bych se chtěla stát první prezidentkou této země. Abych dokázala, že děti jsou naše budoucnost, že musíme při všem myslet na ně. Když mohla být Barbie první prezidentkou USA, proč bych nemohla být já totéž v České republice.

Děkujeme za rozhovor

Galerie