Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé byl prodán na výjimečné akci

Mercedes-Benz 300 SLR Uhlenhaut Coupé z roku 1955 byl prodán v aukci za rekordní cenu 135 000 000 eur soukromému sběrateli. Vůz, který je jedním ze dvou vyrobených v roce 1955, byl vždy považován za jeden z velkých klenotů motoristické historie, ale málokdo si kdy představoval, že bude nabízen k prodeji. Jeden z pouhých dvou prototypů vyrobených závodním oddělením Mercedes-Benz byl pojmenován po svém tvůrci a hlavním inženýrovi Rudolfu Uhlenhautovi a je považován za jeden z nejlepších příkladů automobilového inženýrství a designu, často uváděný jako „nejhezčí auto na světě od automobilových odborníků a nadšenců po celém světě“.
Pozoruhodný model 300 SLR vycházel z velmi úspěšného vozu W 196 R Grand Prix, který vyhrál dvě mistrovství světa v rukou Juana Manuela Fangia, ale s motorem zvětšeným na 3,0 litru pro závody sportovních vozů. Auto bylo schopné jet 180 mil za hodinu, což z něj činilo jedno z nejrychlejších silničních legálních aut, jaké kdy v té době bylo vytvořeno.
Prodej 300 SLR Uhlenhaut Coupé se uskutečnil 5. května na aukci pořádané v muzeu MercedesBenz ve Stuttgartu, přičemž RM Sotheby's během celého procesu úzce spolupracovala s Mercedes-Benz, aby byl prodej uzavřen na nejvyšší možné úrovni. Mezi pozvanými byli vybraní zákazníci Mercedesu a mezinárodní sběratelé automobilů a umění, kteří sdílejí firemní hodnoty Mercedes-Benz.

Vítězná nabídka na vůz činila neuvěřitelných 135 000 000 EUR, což z něj činilo nejhodnotnější vůz, který kdy byl prodán, a cena přesahující stávající rekord o více než 90 000 000 EUR. V surrealistickém zážitku se nabídka otevřela za cenu vyšší, než byla prodejní cena Ferrari 250 GTO z roku 1962 prodaného společností RM Sotheby’s v roce 2018, vozu, který byl dříve hodnocen jako nejcennější, jaký kdy byl prodán v aukci. Vůz 300 SLR nyní patří mezi deset nejcennějších položek, které kdy byly prodány v aukci. Výtěžek bude použit na založení celosvětového „Mercedes-Benz Fund“, který bude mladým lidem poskytovat vzdělávací a výzkumná stipendia v oblasti environmentální vědy a dekarbonizace.
„Jsme hrdí, že můžeme přispět svou historickou sbírkou k této iniciativě spojující minulost s budoucností techniky a dekarbonizační technologie,“ říká Marcus Breitschwerdt, vedoucí Mercedes-Benz Heritage. „Soukromý kupec souhlasil s tím, že kupé 300 SLR Uhlenhaut zůstane přístupné veřejnosti při zvláštních příležitostech, zatímco druhé původní kupé 300 SLR zůstává ve vlastnictví společnosti a bude i nadále vystaveno v muzeu Mercedes-Benz ve Stuttgartu.“

Peter Wallman, předseda představenstva pro Velkou Británii a region EMEA jménem RM Sotheby’s, řekl: „Slovy nedokážu skutečně vyjádřit důležitost a význam tohoto prodeje. Je rozumné říci, že si nikdo nikdy nepředstavoval, že toto auto bude někdy nabídnuto k prodeji, takže pro Mercedes-Benz bylo naprostou ctí požádat RM Sotheby’s o provedení aukce.“
Oliver Barker, předseda Sotheby’s Europe, řekl: „Je to absolutní vzrušení, když se podařilo položit kladivo na toto mistrovské dílo designu a inženýrství, které nyní stojí bok po boku s největšími uměleckými díly, která kdy byla prodána. Málokdo snil o tom, že se tento velký klenot motoristické historie někdy objeví na prodej a jak příhodné je, že by se to mělo stát právě teď, právě když se s našimi partnery v RM Sotheby’s pouštíme do nové a vzrušující kapitoly.“
