Nový Mercedes-Maybach Třída S, neboli nová definice luxusu

Mercedes-Maybach třídy S je zvláště vhodný pro řízení s řidičem. O 18 cm delší rozvor ve srovnání s dlouhou variantou Mercedes-Benz třídy S plně prospívá zádi. Novinkou je masážní funkce lýtek na sedadlech Executive. Zadní část první třídy byla značně zmodernizována. Dalším komfortním prvkem je vyhřívání krku/ramen v zadní části.
Na přání může být exkluzivní vzhled Mercedes-Maybach třídy S umocněn dvoubarevným lakováním s dělicí čárou. Aplikuje se ručně podle nejvyšších kritérií kvality. Mezi charakteristické prvky vpředu patří výrazná kapota s chromovanou lamelou a maska chladiče Mercedes-Maybach s jemnými svislými chromovanými proužky. Mercedes-Maybach třídy S se od svých bratrů liší také při pohledu z boku – zadní dveře jsou širší a C-sloupky mají pevné čtvrtsvětlo. Logo značky Maybach na C-sloupku podtrhuje exkluzivitu.

Na přání může být Mercedes-Maybach třídy S vybaven elektricky ovládanými komfortními zadními dveřmi . Díky této funkci lze široké zadní dveře pohodlně otevřít a zavřít malou silou i na svahu. Integrace do infotainmentu a řídicího systému MBUX a Blind Spot Assist zajišťuje vysoký komfort ovládání a dodatečnou bezpečnost. Zadní dveře lze také ovládat z místa řidiče – důležitá funkce při řízení s řidičem.
Technologie DIGITAL LIGHT oslavila svůj světový debut v malosériové výrobě předchozího modelu, nyní je však v plné sériové výrobě s novou generací třídy S. Tato revoluční technologie světlometů (volitelná výbava) umožňuje zcela nové funkce, například promítání pomůcek pro značení nebo výstražných symbolů na vozovku před vámi. V každé čelovce má DIGITAL LIGHT světelný modul se třemi extrémně výkonnými LED diodami se světlem, které se láme a směruje 1,3 milionu mikrozrcadel. Rozlišení je tedy více než 2,6 milionu pixelů na vozidlo.

Interiér vozu Mercedes-Maybach třídy S vychází ze zcela nového designu interiéru nové třídy S Mercedes‑Benz. Novinkou v Mercedesu-Maybach jsou velké plochy obložení na předních sedadlech. Vysoce kvalitní dřevěné lemy obklopují zadní část opěradel předních sedadel a vytvářejí dojem luxusu. Pokud je specifikována zadní třída First Class, je mezi dvěma cestujícími vzadu umístěna podobně nápadná oblast obložení.
Díky aktivní kompenzaci hluku na vozovce se interiér již tak velmi tichého Mercedesu-Maybach třídy S stane ještě tišším. Podobně jako u sluchátek s potlačením hluku systém redukuje nežádoucí nízkofrekvenční zvuky pomocí protifázovaných zvukových vln. Pro reprodukci zvuku jsou použity basové reproduktory špičkového 4D prostorového zvukového systému Burmester®.
Zákazníci kupé a kabrioletu Mercedes-Benz již dlouho oceňují automatický prodlužovač bezpečnostních pásů. Cestující na zadních sedadlech třídy S Mercedes-Maybach jsou nyní prvními, kteří z tohoto pohodlí v zadní části sedanu těží. Prodlužovač pásu je nepřímou výzvou k upevnění pásu a také usnadňuje proces. Pro zapnutí pásu již není nutné pohybovat se z přijaté pohodlné polohy. Prodlužovač pásu je integrován do nastavitelného opěradla sedadla Executive, a proto vždy ve správné poloze pro spolujezdce.

Adaptivní zadní osvětlení slaví premiéru v Mercedesu-Maybach. To odpovídá přáním cestujících v několika ohledech – kromě jasu lze upravit i velikost a polohu světelného bodu. K dispozici je také široký rozsah nastavení mezi přesným pracovním světlem a odpočinkovým světlem.
Druhá generace MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s možností učení , představená v roce 2018, má svůj debut v nové třídě S. Jedinečnou vlastností MBUX je jeho propojení se širokou škálou systémů vozidla a dat ze senzorů. Brilantní displeje až na pěti velkých obrazovkách, částečně s technologií OLED, ještě více usnadňují ovládání vozidla a komfortní funkce. Na přání může být Mercedes-Maybach třídy S vybaven také vnitřním asistentem MBUX vzadu. Při silných čelních srážkách může zadní airbag, který je součástí standardní výbavy, výrazně snížit zatížení působící na hlavy a krky cestujících na vnějších zadních sedadlech připoutaných bezpečnostními pásy. Čelní airbag pro zadní sedadla se díky inovativní konstrukci využívající trubkovou strukturu nafukuje obzvlášť jemně.

Díky řízení zadní nápravy v příplatkové výbavě je Mercedes-Maybach třídy S snadno ovladatelný i v hustém městském provozu. Úhel natočení zadní nápravy je až deset stupňů. Zmenšuje poloměr otáčení třídy S až o dva metry.
Ještě lepší jízdní komfort a agilitu, stejně jako inovativní funkce, jako je zvedání karoserie vozidla při bočním nárazu, zajišťuje aktivní odpružení E-ACTIVE BODY CONTROL, které je kombinováno se standardním vzduchovým odpružením AIRMATIC. Je schopen ovládat síly pružin a tlumičů na každém kole samostatně. Spolu s ROAD SURFACE SCAN a funkcí sklonu zatáčky CURVE umožňuje E-ACTIVE BODY CONTROL mimořádnou úroveň pohodlí.
Očekává se, že zpočátku v Německu bude Mercedes-Maybach schopen jezdit v podmíněně automatizovaném režimu s novým DRIVE PILOT (volitelná výbava) v situacích, kdy je vysoká hustota provozu nebo na vhodné dálnici. Uvolněním tlaku na řidiče to umožňuje vykonávat vedlejší činnosti, jako je surfování na webu nebo vyřizování e-mailů v kanceláři automobilu. To umožňuje efektivnější využití času.