Paní Petra Lelovská, Group HR Director Europe Ensana Health Spa Hotels

13. Prosinec 2019 | Redakce LUXUS.cz | čtenost po 30 dnech je 30643

Ensana je největší provozovatel zdravotních lázní v Evropě. Jejich hotely se nacházejí ve spoustě státech, mezi nimiž jmenujme Česko, Maďarsko, Rumunsko či Slovensko. V rozhovoru se dozvíte spousty zajímavých informací o Ensane, díky nimž se dokážete lépe rozhodnout, proč zavítat do hotelů právě této značky.

Letos v září jste založili Ensanu – můžete nám o ní říct něco víc?
Ensana je největší provozovatel zdravotních lázní v Evropě a má hotely v Česku, Maďarsku, Rumunsku a na Slovensku. Jedná se o skupiny expertních lázeňských hotelů, které se spojily pod jednu dynamickou značku, aby mohly nabídnout to nejlepší pro stále rostoucí počet lidí, kteří cestují, aby si zlepšili své zdraví. Naše hotely se nacházejí v historicky nejproslulejších lázeňských městech v Evropě, které jsou známé svými přírodními léčivými zdroji, jako jsou termální a minerální prameny. Ensana také vyvinula unikátní zdravotní koncept, jenž kombinuje ozdravné síly přírody s lékařskou expertizou, abychom byli schopni nabídnout léčbu, která zlepší zdraví všem našim hostům. Máme dlouhou a osvědčenou historii v pomáhání pacientům po operaci nebo jiné komplexní léčbě dostat se zase na nohy. Proto se k nám pravidelně vrací tolik hostů.

Jaké jsou vaše plány do budoucna?
Ensanu jsme založili v reakci na obrovský globální nárůst ve zdravotním a wellness turismu a plánujeme dál uspokojovat zvyšující se poptávku. Už teď investujeme do existujících lázeňských hotelů a v příštích několika letech chceme inovovat a investovat různými způsoby – vytváření nových inspirujících způsobů léčby, nových zařízení a samozřejmě pracovních míst. Příští rok také otevíráme dva hotely – jeden v Rumunsku a druhý v Buxtonu, ve Spojeném království.
Vy jste se ke společnosti přidala v roce 2018 jako Group HR Director. Jak taková role vypadá v nové společnosti, jakou je Ensana?
Moje první zaměření bylo vybudovat silnou dynamickou a progresivní centrálu a tým tady v Praze. To byl první zásadní krok k postavení silného základu pro naši novou značku. Poté jsem se soustředila na inspirování našeho personálu naší značkou a tím, co se s ní snažíme vytvořit. Pevně věřím, že k dosažení jakéhokoli úspěchu v businessu je nezbytné mít spokojenou a zainteresovanou pracovní sílu. Často říkám, že když jsou spokojení zaměstnanci, jsou spokojení i hosté – koloběh spokojenosti. Trávím spoustu času cestováním do našich hotelů a trénováním našeho personálu ve vizi a hodnotách Ensany. Když Vaši zaměstnanci věří v to, čeho se snažíte docílit, mají motivaci Vám pomoct k úspěchu.

Pracovala jste už v řadě sektorů – co Vás přivedlo sem?
Do Ensany mě přivedla skutečná víra v novou značku a vizionářský tým, který za ní stojí. Velmi mě také inspiruje cíl společnosti demokratizovat zdraví a nabídnout širokou škálu hotelů pro každý budget. Portfolio Ensany je opravdu široké, což znamená, že její skvělé léčebné metody jsou dostupnější než léčebné metody téměř kterékoli jiné lázeňské značky. Shodou okolností, moje první práce byla také v pohostinství. Když mi bylo 21 let, odešla jsem ze svého domova na Slovensku a přestěhovala se do Corku v Irské republice, kde jsem pracovala jako hotelová uklízečka. Vždycky jsem se chtěla učit a chtěla jsem růst, učit se a růst, takže jsem se sama naučila anglicky, což bylo klíčové pro můj profesní růst. Teď mluvím plynně pěti jazyky – polsky, anglicky, německy, česky a slovensky a domluvím se i rusky a francouzsky.
Co je ve vaší roli nejnáročnější?
Moje práce zahrnuje spoustu cestování, což miluji. Kvůli tomu ale nemám moc času na sebe. Ale snažím se nesoustředit na problémy, nýbrž na výsledky. Myslím si, že je velmi důležité setkávat se s lidmi z očí do očí, ale když jsou rozmístěni v hotelech po celé Evropě, je to trochu složitější. Proto poslední dobou spíš pořádám denní videokonference, abych s různými týmy mohla budovat vztahy na dálku.

Ensana zaměstnává více než 2 800 lidí v hotelech po celé Evropě. Jakým způsobem podporujete všechny tyto zaměstnance v tolika různých rolích a destinacích?
V posledních několika letech jsem pracovala v řadě velkých nadnárodních společnostech, jako jsou Amazon nebo Pfizer, takže jsem zvyklá pracovat s rozsáhlými týmy na různých trzích. Klíč k úspěchu je vybudovat důvěryhodné vztahy. Lidé musí cítit, že jsou respektováni a že jsou součástí týmu. Pouze rozesílat rozkazy a obchodní cíle a pak očekávat skvělé výsledky je krátkozraké. Věřím v sílu osobních setkání s lidmi a vím, že jsou klíčem k budování konstruktivních, aktivních a podporujících pracovních vztahů.
Na co jste ve své dosavadní kariéře nejvíce hrdá?
Mám rozsáhlé zkušenosti v řízení změn, restrukturalizaci a kulturní transformaci velkých nadnárodních společností, ale jsem spíš hrdá na ty menší věci – například když pomůžu zaměstnanci překonat osobní nebo profesní překážky. Tam je potom jasně vidět, jak je pro život jednotlivce důležitá firemní kultura. Kromě toho jsem byla v Irsku v roce 2016 poctěna nominací na Ženu roku 2016 v businessu.

Děkujeme za rozhovor

Galerie

Rozhovory